The Print Archive of Ars Electronica covers publications since 1979 in the fields of Cyber Arts/Prix, Festival and special publications and as well as the audio-visual supplements, museum brochures, updates and special publications. All text and articles are searchable and readable. The festival catalogues are since 2000 in the original layout as PDFs, for the preceding years, only the OCR text information was preserved but they are also readable. CyberArts catalogues are complete PDFs, catalogues before 2005 were physically digitised, as the print data no longer exists.
TITLE | AUTHOR | ||
---|---|---|---|
Inhalt | |||
Impressum | |||
Polylog | Peter Weibel / Gerhard Johann Lischka | ||
Momente der Interaktivität | Peter Weibel | ||
Gesamtdatenwerk | Roy Ascott | ||
European Mobile Media Art Project | Ponton European Media Art Lab | ||
Station Rose | Station Rose | ||
Telecomputing und die digitale Kultur | Carl Loeffler | ||
Weltmodell 2 | Richard Kriesche | ||
Elektronischer Raum | Robert Adrian X | ||
Radio Freies Utopia | Friederike Pezold | ||
Stadtwerkstatt-TV | |||
Europa Report Media Landscape Europe | Radio Subcom | ||
Umwelt-erfassende Kunstwerke und interaktive Kunstereignisse | Stephen Wilson | ||
Inhalt und Verfahren: Einige Überlegungen | George K. Shortess | ||
Der Springbrunnen | Stephen Pevnick | ||
Punching Ball | Ruth Schnell / Gudrun Bielz | ||
Tür für Huxley | Ruth Schnell | ||
Systeme für Neu-Heiden | Alfred Jan | ||
Alan Rath | Renny Pritikin | ||
Modalitäten einer interaktiven Kunstausübung | Jeffrey Shaw | ||
VIDEOPLACE – Eine künstliche Realität | Myron W. Krueger | ||
Michael Kalils Elektronischer Pavillon | Regina Cornwell | ||
Paradoxien der Interaktion | Timothy Binkley | ||
Ein interaktives Kino | Grahame Weinbren | ||
Die Fantasie außer Kontrolle | Lynn Hershman | ||
Der Blick und der Sprung | David Tafler | ||
DOUBLE YOU (and X, Y, Z) | Peter D‘Agostino | ||
2021 The Life People | Maryanne Amacher | ||
Maryanne Amacher | Marvin Minski | ||
Colourspace | Judith Ryser | ||
Abbildungen und Einstiege | David Dunn | ||
Fünf Absätze über Kommunikation/Interaktion | Warren Burt | ||
Interaktive Klang- und Radiokunst in Australien | Andrew McLennan | ||
Kollaborationen | Amanda Stewart | ||
Interaktion – Kommunikation | David Chesworth | ||
Radiokunst | Heidi Grundmann | ||
Radio als Kunst | Hank Bull | ||
Radio Violins – Eine kurze Improvisation | Jon Rose | ||
Der Paukenspieler, 1984 – Heartbeats, 1989 | Wolfgang Temmel | ||
Transparente Klänge | Bill Fontana | ||
M.E.M.B.R.A.N.E. | Alfred Pittertschatscher | ||
Lauschendes Radio – Radiolauschen | Hildegard Westerkamp | ||
Anleitung für einen selbstorganisierenden musikalischen Organismus | Allan Lamb | ||
Phänomenologie der Synthese | Konrad Becker | ||
Passives/aktives Wechselspiel | Jim Denley / Rick Rue | ||
Whirled Music | Max Eastley | ||
Videokunst in Australien – Auf dem Weg zu Teletopologien | Sally Couacoud | ||
Aspekte der ursprünglichen Landschaft in der Videoskulptur | Joan Brassil | ||
Zwölf Uhr mitternachts: Ein Anti-Terrain | Peter Callas | ||
Hier ist eine Frage – bitte antworten Sie mit einer Frage jetzt | Lucas Cejpek |